План роботи





Проблемне питання, над яким працює психологічна служба Зимнівської сільської ради:

«Забезпечення якісного психологічного супроводу навчально-виховного процесу з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей  дітей, створення комфортного та безпечного освітнього середовища. Психологічний та соціальний супровід інклюзивного навчання »



План роботи
 міжшкільного методичного об’єднання
практичних психологів та соціальних педагогівна 2019-2020 н.р.



                                   Психологічна служба Зимнівської ОТГ діє відповідно до статті 76 Закону «Про освіту» та забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей, сприяє створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань закладів освіти.
Метою діяльності психологічної служби є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.
У 2018-2019 н.р. методичне об’єднання психологів та соціальних педагогів Зимнівської сільської ради  працювало над вирішенням методичних проблем:
·        Вікові  та індивідуальні особливості розвитку дітей.
·    Готовність  до навчання та подолання труднощів у навчанні , самовдосконалення,    розвиток власних здібностей і компетенцій.
·        Готовність  до подолання складних життєвих ситуацій.
·       виявлення індивідуальних нахилів та здібностей кожної дитини для цілеспрямованого розвитку і профорієнтації.
·  Сприяння активізації внутрішніх механізмів самодіяльності особистості, таких як самооцінка, самопізнання і самовдосконалення.
·   Повноцінна  психологічна та соціальна допомога кожному учню, який опинився в складній життєвій ситуації та перебуває в деструктивному середовищі, допомога батькам таких дітей.
·     Психологічний  і соціальний супровід  всіх учасників навчально-виховного процесу в умовах інклюзивного навчання.

Протягом 2-18-2019 навчального року  відбулося 5 засідань методоб'єднання практичних психологів та соціальних педагогів, на яких були опрацьовані лист МОН від 07.08.2018 № 1/9-487 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2018-2019 н.р.» (на основі листа керівником  методоб'єднання розроблені методичні рекомендації «Пріоритетні  напрямки роботи психологічної служби Зимнівської ОТГ на 2018 - 2019 навчальний рік»), Положення про психологічну службу системи освіти (редакція від 22.05.2018 р.), лист МОН від 05.09.2018 № 1/9-529 «Про документацію працівників психологічної служби у системі освіти України». Було проведено 2 практичні семінари на тему: «Організація корекційної складової інклюзивного навчання» (з відвідуванням Володимир-Волинського інклюзивно-ресурсного центру), та «Конфлікт: види та методи подолання» (Дем'яненко І.В.), «Діагностика конфліктів та конфліктності» (практичне заняття) (Байкевич Л.Є.)
Спільно з учасниками методоб'єднань учителів фізики та математики, ЗВР та класних керівників, працівники психологічної служби Зимнівської с/р прийняли участь у педагогічних читаннях, присвячених 100-річчю з Дня народження В.О. Сухомлинського. З доповідями виступили Кревська І.В. та Ткачук О.Л.
Протягом 2018-2019 н.р. практичний психолог НВК с. Льотниче Михайлова О.Є. провела майстер-клас на тему: «Психологічний супровід інклюзивного навчання». У вересні 2018 р. було проведено перше заняття  на тему: «Складання індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами». У лютому 2019 року – друге практичне  заняття майстер-класу – індивідуальні заняття з корекції розвитку з учнями 1-го та 3-го класів. Та у квітні – третє заняття на  тему «Діагностика дитини з особливими потребами».
Згідно наказу МОН від 31.05.2018 р. №555, було оголошено Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів та соціальних педагогів «Нові технології у новій школі». У І (районному) етапі конкурсу взяли участь практичний психолог НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – дитячий садок» с. Льотниче Михайлова О.Є. з авторською програмою занять для учнів першого класу «Подорож Веселковою країною»,  та соціальний педагог того ж навчального закладу Кревська І.В. з програмою  занять для учнів 5-7 класів «Профілактика булінгу у шкільному середовищі». За результатами конкурсу робота Михайлової О.Є. була визнана кращою та відправлена на ІІ (обласний) етап, а Кревська І.В. була відзначена дипломом учасника І етапу Всеукраїнського конкурсу.
Представники  методоб'єднання практичних психологів та соціальних педагогів Михайлова О.Є., Ткачук О.Л., Кревська І.В.  взяли участь у роботі  обласної науково-практичної конференції «Психологічна служба Волині: досвід та перспективи розвитку», яка відбулася 29 листопада 2018 року у Волинському інституті післядипломної педагогічної освіти.
У березні 2019 року у школах Зимнівської ОТГ, де існує психологічна служба, був проведений моніторинг насилля  у системі міжособистісних взаємин дитини . Результати показали, що з явищем булінгу у школі та родині наші діти зустрічаються рідко. Найчастіше про насилля заявляють менші діти з боку старших учнів, на другому місті – з боку однолітків. Досить рідко скаржаться на батьків, сторонніх дорослих, інших працівників школи та вчителів.  Усі педагогічні працівники повинні запобігати такому прикрому явищу, ні в якому разі не приховувати його.
Соціальний педагог НВК с. Льотниче Кревська І.В. у рамках  міжшкільного практичного семінару провела відкрите практичне заняття для учнів 9-10 класів з профілактики булінгу у шкільному середовищі  «Булінг: види , профілактика та методи подолання»
У квітні (з 15-по 19)  в усіх школах, де працюють психологи та соціальні педагоги пройшов Тиждень психології
У цьому навчальному році проходила апробація нової документації. Ми прийняли участь у обговоренні, сформували свої пропозиції та побажання та відправили у Волинський обласний Центр практичної психології та соціальної роботи.
У  2019-2020 навчальному році, керуючись  листом  МОН  України  від 18.07.2019  № 1/9-462  «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2019-2020 н.р.  членам МО працівників  психологічної служби Зимнівської ОТГ для організації належного психологічного, соціально-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу пріоритетними напрямками роботи слід вважати:
·      організацію надання допомоги постраждалим внутрішньо переміщеним учням їхнім батькам та членам родини в адаптації до нових умов проживання і навчання, дітям і сім’ям учасників АТО;
·      психологічне і соціально-педагогічне забезпечення та супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, консультативна і просвітницька робота з батьками;
·      допомогу у вирішенні проблем адаптації дітей до закладу освіти;
·      забезпечення захисту прав і свобод дітей, створення безпечного середовища (запобігання насильству в учнівському колективі та домашньому насильству);
·      посилення профілактичної роботи щодо протидії торгівлі людьми;
·      підвищення фахової компетентності педагогічних працівників.


Засідання1

Серпень 2019

         1. Ознайомлення з листом листа МОН України від  18.07.2019  № 1/9-462 «Про пріоритетні            напрями роботи      психологічної служби у системі освіти на 2019-2020 н.р.»
Байкевич Л.Є.

2.     Ознайомлення з методичними рекомендаціями щодо пріоритетних напрямів діяльності психологічної служби Зимнівської ОТГ та планування роботи на 2019-2020 н.р.
Михайлова О.Є.

3.     Ознайомлення з листом  МОН України «Про типову документацію працівників психологічної служби» від 24.07.2019 №1/9 - 477
Михайлова О.Є.



Засідання 2

Жовтень 2019
 1.        Цінності та ідеали в підлітковому і юнацькому віці. Формуваання ціннісного світогляду та громадянської ідентичності особистості

Цимбалюк Н.О.

2.     Підсумки моніторингу структури ціннісних орієнтацій особистості

(Звіт практичних психологів)




Засідання 3 (практичний семінар)

Грудень 2019
Семінар – практикум «Психологічні аспекти створення безпечного освітнього середовища».
1.     Відкрите заняття «Права свої знай, та про обов’язки – не забувай»
Дем’яненко І.В.
 
2. Особливості створення психологічних умов розвитку асертивної поведінки учнів
 Байкевич Л.Є.



Засідання 4 Педагогічні читання

Січень 2020
 «Психологічні, педагогічні та організаційні умови запровадження європейських стандартів освіти в Україні»



Засідання 4 (практичний семінар)

Березень  2020
Семінар-практикум «Психологічні аспекти створення безпечного освітнього середовища».
1.      Заняття з елементами тренінгу на розвиток навичок асертивності у підлітковому віці.
Бугай Л.С.

2.Торгівля людьми як порушення прав людини
 Кревська І.В.


Засідання 5

Червень  2020
1     1. Підведення підсумків роботи методичного об’єднання практичних психологів за 2019-2020 навчальний рік
Михайлова О.Є.

2.      2. Зв’язок життєвих цінностей з інтернет- залежністю у юнацькому віці
                                                                                                        Шелест О.В.  







План роботи творчої групи
працівників психологічної служби
 Зимнівської сільської ради
«Психологічний супровід НУШ»
на 2019-2020 н.р.

                                    

Вступ
   Концепцією Нової української школи одним із державних пріоритетів в освіті визначено особистісно орієнтоване навчання і виховання, що вимагає психологізації освітнього процесу шляхом підвищення психологічної компетентності всіх його учасників: учнів, вчителів, батьків. Значна роль у вирішенні цього завдання належить психологічній службі системи освіти, яка має функціонувати як єдина система, що сприяє створенню умов для когнітивного й соціального розвитку особистості, збереження психічного здоров’я та надання психологічної підтримки всім учасникам освітнього процесу.
Мета роботи творчої групи:
-         опанувати теоретичний матеріал з науково-методичної проблеми;
-         ознайомитись з ПД, які висвітлюють    дане питання;
-         визначити оптимальні напрямки науково-методичного дослідження   даної проблеми;
-          розробити рекомендації для вчителів  щодо роботи з дітьми, які навчаються в НУШ;
-          підготовити до друку рекомендації з досвіду роботи творчої групи.
-          узагальнити досвід роботи членів творчої групи;
-         апробовувати рекомендації, розроблені творчою групою;
-         створити банк даних щодо впровадження у практику роботи напрацювань творчої групи;

Список членів творчої групи

за/п
П І П
Посада
Місце роботи
1
Жданюк Наталія Євгеніївна
Керівник творчої групи. Практичний психолог
ЗОШ І-ІІІ ст. с.Хобултова 
2
Байкевич Лариса Євгенівна
Практичний психолог
ООЗ НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-ліцей с.Зимне»
3
Шелест Ольга  Володимирівна
Практичний психолог
ООЗ НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-ліцей с.Зимне» філія с.Бубнів
4
Михайлова Оксана Єфремівна
Практичний психолог
НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-дитячий садок» с.Льотниче
5
Бугай Лілія Степанівна
Соціальний педагог
ЗОШ І-ІІІ ст.с.Хобултова
6
Демяненко Інна Валеріївна
Соціальний педагог
ООЗ НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-ліцей с.Зимне»
7
Кревська Ірина Володимирівна
Соціальний педагог
НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-Дитячий садок» с.Льотниче
8
Цимбалюк Наталія Олегівна
 Практичний психолог, соціальний педагог
ЗОШ І-ІІІст. с.Микуличі

   Тематика засідань 
І засідання
Дата проведення – серпень 2019 р.
Тема.  Складання плану  роботи творчої групи на 2019-2020 н. р.,  завдання та перспективи роботи.
Мета:
- обговорити і скласти план роботи творчої групи на 2019-2020 н.р. та основні напрямки роботи творчої групи у цьому навчальному році
- ознайомитись з формами та змістом методичної роботи творчої групи;
План
1. Обговорення і складання плану роботи творчої групи на 2019-2020 н.р.
Жданюк Н.Є.,
керівник творчої групи
2.  Ознайомлення з методичними рекомендаціями щодо роботи психологічної служби в НУШ.
                                                                                                                           Михайлова О.Є.
                                                                                                                         

ІІ засідання
Дата проведення – лютий 2020 р.
Тема: «Учень як цілісна особистість»
Мета:
-         ознайомитись з формами роботи з дітьми, які навчаються в НУШ;
-         проаналізувати основні аспекти співробітництва психологічної служби та учнів;

План
    1.Форми роботи з дітьми, які навчаються в НУШ.  
Байкевич Л.Є., практичний психолог
ООЗ НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-ліцей с.Зимне»
2.     Вибір психологічного інструментарію для здійснення якісного супроводу учнів в НУШ:
2.1.Діагностичні методики дослідження   емоційно – вольової сфери учнів в НУШ.
Цимбалюк Н.О., практичний психолог
ЗОШ І-ІІст. с.Микуличі
2.2.Діагностичні методики дослідження пізнавальної сфери учнів в НУШ.
Демяненко І.В., соціальний педагог
                                                                                             ООЗ НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-ліцей с.Зимне»
                                              
ІІІ засідання .
Дата проведення –  червень  2020р.
Тема. Аналіз роботи творчої групи. Узагальнення досвіду роботи членів творчої групи
Мета:
- проаналізувати роботу творчої групи у 2019-2020 н.р.;
- узагальнити досвід роботи членів творчої групи шляхом підготовки до друку рекомендацій з досвіду роботи творчої групи
План
1. Аналіз результатів роботи творчої групи.
Жданюк Н.Є., керівник творчої групи
2. Узагальнення досвіду роботи членів творчої групи за темою «Психологічний супровід НУШ»
Жданюк Н.Є., керівник  творчої групи




















Коментарі

Популярні дописи з цього блогу